"Les matemàtiques i la vida" al mNACTEC

L'exposició "Les matemàtiques i la vida" va fer un nou pas en el seu itinerari i arribà al mNACTEC al juny de 2010, on ha estat exposada fins l'estiu del 2018 gràcies a la voluntat del museu d'oferir-la a tot el públic, general, familiar i escolar.  Si bé inicialment es va programar per un curs acadèmic, després s'ha anat prorrogant fins al juliol de 2018!

Per aquesta nova entrega de l'exposició s'han preparat noves activitats específiques que li donen entitat com a projecte d'acció divulgativa més enllà de la pròpia exposició.

Col·laboracionsNotes de premsaÀlbum de fotografies

MOSTRA D'ACTIVITATS ESPECÍFIQUES A TERRASSA:

Inauguració de l'exposició

fotoMostra

Dimecres 6 d'Octubre de 2011, s'inaugura l'exposició itinerant "Les matemàtiques i la vida" al mNACTEC. La mostra, que havia de finalitzar el Juliol de 2011 s'acabarà, després d'una pròrroga, el setembre de 2012.
Podeu veure les imatges accedint a l'Àlbum de fotografies

Fem matemàtiques al mNACTEC

fotoMostra

Dissabte 28 de Maig de 2011, estudiants de tot Catalunya seleccionats per la fase final del concurs "Fem matemàtiques", organitzat per la Feemcat, van visitar l'exposició al mNATEC. El missatge que els portava a l'exposició havia estat xifrat i va ser una de les proves de la gincama que van haver de superar, utilitzant la criptografia.

Podeu veure les imatges accedint a l'Àlbum de fotografies

Taller: Creació d'activitats didàctiques

fotoMostra

Tallers que s'han estat impartint dins del pla de Formació Permanent del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya en sessions presencials al museu, i sessions no presencials.

El contingut del taller articulat al voltant de l’Exposició “Les matemàtiques i la vida” i pretén donar recursos i construir plegats activitats per fer amb l’alumnat, per tal de descobrir les matemàtiques que hi ha en els diferents àmbits del dia a dia de la nostra vida, fent-vos preguntes i buscant respostes!

Fòrum: Les matemàtiques a la vida dels infants

fotoMostra

Dissabte 26 de novembre va tenir lloc al mNACTEC el Fòrum: Les matemàtiques a la vida dels infants. Presentació d'experiències d'escoles de primària, amb gran èxit de participació!

L'activitat ha tingut una gran acollida per part del públic, al qual donem les gràcies per la seva participació!

Jornada: Les matemàtiques a la vida dels joves

fotoMostra

Dissabte 17 de Desembre va tenir lloc una jornada encarada als docents de joves en el camp de les matemàtiques. La jornada estava composta per un seguit d'activitats adreçades, sobretot, al professorat de secundària.

Jornada Les matemàtiques de la vida a l'aula

(text pendent)

Seminari Les Ciències i els Infants